סערת מינוי אדרי • ריבלין מצדד בוועדה: "איננה חותמת גומי"

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on סערת מינוי אדרי • ריבלין מצדד בוועדה: "איננה חותמת גומי"

נשיא המדינה נשא דברים בטקס השבעת שופטים שהתקיים היום בבית הנשיא והתייחס לביקורת על השופט גולדברג: "אי אפשר למנות ועדה בהחלטת ממשלה ולצפות ממנה שתהיה חותמת גומי"

ריבלין צילום: מארק ניימן, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אפשר לבקר המלצה כזו או אחרת של הוועדה, או להתווכח באשר לתהליכי קבלת ההחלטות במדינה. זה יכול להיות ויכוח חריף ביותר, אך אני סמוך ובטוח כי כל החלטה שמקבלת הוועדה, ובראשה השופט גולדברג, שואבת את כוחה משיקולים ענייניים ומקצועיים לחלוטין, כאשר לנגד עיניה עומדת טובת המדינה, וטובתה בלבד״

נשיא המדינה רובי ריבלין, נשא דברים היום (רביעי) בטקס השבעת שופטים שהתקיים בבית הנשיא. בטקס הצהירו אמונים בפני נשיא המדינה 26 שופטים ורשמים בכירים: ארבעה שופטים לבית משפט מחוזי, 11 שופטים לבתי משפט השלום, ארבעה שופטים לבתי המשפט לתעבורה, שופטת אחת לבית הדין האזורי לעבודה ושישה רשמים בכירים. עוד נשאו דברים בטקס שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. כמו כן, השתתפו בו נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, חברי הועדה לבחירת שופטים, נשיאי בתי המשפט, השופטים המתמנים ובני משפחותיהם.

בדבריו ביקש הנשיא מהשופטות והשופטים המתמנים להיות מעורבים בין הבריות, לפגוש בדרככם את כל קצוות הקשת הישראלית, בכדי לעשות את עבודתם טוב אף יותר, עוד הדגיש הנשיא: "מערכת משפט שתפקידה לשפוט את כל אזרחי המדינה, ראוי שיהיו בה שופטות ושופטים מגוונים, שונים, פתוחים ואמפתיים שמסוגלים ורוצים להבין את כל נקודות המבט, ולפסוק פסיקה הוגנת, ישרה וראויה."

הנשיא התייחס בדבריו לביקורת שנמתחה על יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, השופט אליעזר גולדברג, ואמר: "אני חש שבלהט השיח שהתפתח בנושא נאמרו דברים קשים ומקוממים שאין בהם מן הענייניות המתבקשת בנושאים מעין אלו, אשר הטילו האשמות שווא בשופט גולדברג. אי אפשר למנות ועדה בהחלטת ממשלה ולצפות ממנה שתהיה חותמת גומי. לשופט גולדברג ולשאר חברי הוועדה יש את החובה – לא את הזכות, להביע את עמדתם הברורה. כמובן שאפשר לבקר המלצה כזו או אחרת של הוועדה, או להתווכח באשר לתהליכי קבלת ההחלטות במדינה. זה יכול להיות ויכוח חריף ביותר, אך אני סמוך ובטוח כי כל החלטה שמקבלת הוועדה, ובראשה השופט גולדברג, שואבת את כוחה משיקולים ענייניים ומקצועיים לחלוטין, כאשר לנגד עיניו של גולדברג, כמו גם יתר חברי הוועדה, עומדת טובת המדינה, וטובתה בלבד."

בתום דבריו איחל הנשיא הצלחה למתמנות והמתמנים והודה לבני משפחותיהם על תמיכתם.

שרת המשפטים אילת שקד אמרה בנאומה: "שופטים נכבדים. בחרתם להצטרף לקבוצה מיוחדת. נבחרתם, כי אתם ראויים ומתאימים לשמש כתובת להכרעה עבור הציבור הרחב. להכריע משמע להשפיע על חייהם של המתדיינים. זוהי אחריות כבדה וקשה מנשוא, אך אין בלבי ספק שתעמדו בה בכבוד. במעמד זה אנו מייפים את כוחכם לכך".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    במידת ישראל, נשיא המדינה הינו מינוי של כבוד, מינוי השמור לאישים שעבר תאריך התפוגה שלהם. אנשים כמו…כמן…כמו לרובי ריבלין.